Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 3 sierpnia 2011, 15:11

autor: Łukasz Marek

Testujemy Metro 2033 na ASUS K53E

Metro 2033 to produkcja 4A Games opowiadająca historię po wybuchu atomowym, który diametralnie zmienił warunki życia ludzi na ziemi. Jedynymi zdatnymi do życia miejscami stały się korytarze moskiewskiego metra, gdzie garstka ludzi utworzyła sobie schron, próbując przetrwać nie tylko ciężkie warunki klimatyczne, ale i ataki hord zmutowanych stworzeń powstałych po wybuchu. Oddanie całego klimatu survival horroru wymaga wiele od komputerów nie tylko przenośnych, ale i desktopowych. Jak wiele? Tego dowiemy się z testu na ASUS K53E.

Metro 2033 to produkcja 4A Games opowiadająca historię po wybuchu atomowym, który diametralnie zmienił warunki życia ludzi na ziemi. Jedynymi zdatnymi do życia miejscami stały się korytarze moskiewskiego metra, gdzie garstka ludzi utworzyła sobie schron, próbując przetrwać nie tylko ciężkie warunki klimatyczne, ale i ataki hord zmutowanych stworzeń powstałych po wybuchu. Oddanie całego klimatu survival horroru wymaga wiele od komputerów nie tylko przenośnych, ale i desktopowych. Jak wiele? Tego dowiemy się z testu na ASUS K53E.

Wymagania sprzętowe.

Minimalne wymagania sprzętowe:
●    Procesor: dwurdzeniowy (jakikolwiek Core 2 Duo lub lepszy);
●    Karta graficzna: kompatybilna z DX9, Shader Model 3 (GeForce 8800, GT220 lub lepsza);
●    RAM: 1 GB

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
●    Procesor: jakikolwiek czterordzeniowy lub dwurdzeniowy taktowany zegarem 3,0+ GHz;
●    Karta graficzna: kompatybilna z DX10 (GeForce GTX 260 lub lepsza);
●    RAM: 2 GB

Maksymalne wymagania sprzętowe:
●    Procesor: Core i7;
●    Karta graficzna: kompatybilna z DX11 (GeForce GTX 480 lub 470;
●    RAM: tak dużo, jak to tylko możliwe, nawet ponad 8 GB

ASUS K53E spełnia najwyżej minimalne wymagania, a i to nie jest pewne. Co prawda Intel HD Graphics 3000 obsługuje DX 9 oraz Shader Model 3, ale przeszkodzi zapewne bardzo niska wydajność, a Metro 2033 pod tym względem jest bardzo wymagającą produkcją. Niestety, długo się nie pobawiłem - jak na złość gra w ogóle nie chce się uruchomić. Gra, zaraz po uruchomieniu, zgłasza błąd w postaci komunikatu:

Jasnym jest, że Intel HD Graphics 3000 to wg. producenta niekompatybilna z Metro 2033 karta graficzna. Nie obejrzymy więc nawet filmiku początkowego, a co dopiero pograć...


Podsumowanie

Metro 2033 na konfiguracji noteboka testowego to złe połączenie, o czym zasygnalizował zresztą sam producent gry - gra nie chce się uruchomić. Prawdopodobnie grafika Intela nie wspiera wszystkich funkcji graficznych wymaganych do poprawnego wyświetlania obrazu, które to funkcje są bez problemu obsługiwane przez dedykowane karty graficzne GeForce i Radeon. W związku z tym posiadacze K53E muszą odstawić Metro 2033 i zająć się innymi produkcjami.