Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 3 stycznia 2012, 06:39

autor: Adrian Werner

Nowy mod do Fallout: New Vegas od głównego projektanta tej gry

Główny projektant gry Fallout: New Vegas wypuścił własną nieoficjalną modyfikację, która czyni tego RPG-a znacznie trudniejszym i bardziej realistycznym.

Fallout: New Vegas to jeden z najlepszych RPG-ów ostatnich kilku lat. Jego niskie wymagania sprzętowe czynią go też doskonałą propozycją dla wielu graczy notebookowych, których komputery kapitulują przed innymi współczesnymi przedstawicielami tego gatunku, takimi jak Wiedźmin 2 czy The Elder Scrolls V: Skyrim. Jednym z powodów, dla których New Vegas potrafiło podbić serca fanów serii jest większy poziom trudności i realizmu w porównaniu do Fallouta 3. To co zaoferowali twórcy nie dla wszystkich jest jednak wystarczająco hardcorowe. Jednym z takich niezaspokojonych graczy jest główny projektant tej gry, czyli Josh E. Sawyer. Opracował on na własne potrzeby rozbudowaną modyfikację, która zmienia wiele podstawowych elementów mechaniki zabawy. Teraz udostępnił on moda szerokiej publiczności.

Modyfikację można pobrać z oficjalnej strony Sawyera. Do działania wymaga on nie tylko samego Fallout: New Vegas, ale również wszystkich dodatków DLC:

Jakie zmiany wprowadza modyfikacja?

  • Maksymalny poziom doświadczenia ustalony został na 35
  • Tempo zdobywania punktów doświadczenia zmniejszono o połowę
  • Startowe punkty życia zmniejszono o 75%
  • Tempo wzrostu punktów życia spowolniono o 25%
  • Trzykrotnie zmniejszono bazowy maksymalny ciężar, który można przenosić (ze 150 do 50)
  • Amunicja energetyczna waży teraz mniej niż zwykła
  • Broń energetyczna jest teraz równie niezawodna jak zwykła
  • Zmniejszono wartość i skuteczność przedmiotów dodawanych do pre-orderów
  • Zmniejszono ilości wody i pożywienia znajdowane przy zabitych wrogach, teraz żeby uniknąć odwodnienia trzeba kupować wodę przed wyjściem na pustynię.

To jedynie niektóre z wprowadzonych zmian. Sawyer zmodyfikował również wiele innych elementów, w tym charaktery wielu kluczowych postaci niezależnych.

Zapytany dlaczego wszystkie te zmiany znalazły się w nieoficjalnym modzie a nie patchu Josh E. Sawyer stwierdził, że obecnie w Obsidian Entertainment nikt już nie pracuje nad Fallout: New Vegas, wiec nie ma możliwości odpowiedniego przetestowania tej modyfikacji. Ponadto wprowadzone przez nią zmiany czynią grę znacznie trudniejszą oraz bardziej realistyczną i takie podejście spodoba się głównie oddanym fanom serii. Zwykli niedzielni gracze czuli by się zagubieni.

Jeśli należycie do miłośników gatunku cRPG, zwłaszcza w jego odrobinę bardziej staroszkolnym wydaniu, to ten mod powinien wam przypaść do gustu. Jednocześnie polecamy zapoznanie się z naszymi testami Fallout: New Vegas:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej