Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 lutego 2012, 10:37

autor: Adrian Werner

Testujemy Alpha Protocol na notebooku ASUS K53SV

Sprawdzamy wydajność notebooka ASUS K53SV w grze Alpha Protocol .

Alpha Protocol to rzadki przypadek gry RPG, której akcja toczy się w naszych czasach i pozbawionej wyraźnych elementów fantastycznych. Warto więc sprawdzić jak sprawuje się na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Pentium 2.4 GHz lub lepszy
    Pamięć RAM:  1 GB(Windows XP) lub 2 GB (Windows Vista/7)
    Karta grafiki:  GeForce 6800 GT lub lepsza
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7 

Jak widać, wymagania minimalne nie są zbyt wysokie, choć twórcy niestety nie podali konfiguracji rekomendowanej. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x768

Alpha Protocol oferuje wyjątkowo skromne możliwości konfiguracji grafiki i nie ma mowy o zmianie poziomu detali. Co najwyżej można włączyć lub wyłączyć efekty. Uniemożliwiło to w praktyce wybranie ustawień średnich, więc testowanie zacząłem od niskich w rozdzielczości 1366 x 768. Rezultaty były bardzo dobre. Gra przez cały czas pozostawała w granicach 50-60 klatek na sekundę, co zapewniało w pełni płynną rozgrywkę.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x768

Po włączeniu wszystkich opcji na poziom maksymalny wyniki nie uległy znaczącym zmianom. Przez większość czasu gra pozostawała powyżej 50 klatek na sekundę. Spadki poniżej tej wartości były rzadkie i osiągnięte minimum wyniosło 43 FPS-y. O żadnych widocznych spowolnieniach nie mogło być zatem mowy.

.

Podsumowanie

Alpha Protocol nie umożliwia dużej ingerencji w ustawienia graficzne, co może być problemem dla bardzo starych komputerów. Na ASUS’ie K53SV nie miałem jednak z grą żadnych problemów. Nawet na opcjach wysokich wszystko chodziło w pełni płynnie i nie zdarzały się żadne denerwujące spowolnienia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej