Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 marca 2012, 09:50

autor: Adrian Werner

Testujemy PayDay: The Heist na notebooku ASUS K53SV

Testujemy kooperacyjnego FPS-a PayDay: The Heist na notebooku ASUS K53SV

Przetestowaliśmy już grę PayDay: The Heist na ASUS’ie G74SX. Pora więc sprawdzić, jak radzi sobie z nią słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Pentium 4 3 GHz
    Pamięć RAM: 1  GB 
    Karta grafiki:  GeForce 7800 GTX
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7 

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:
  Core 2 Duo
    Pamięć RAM:
 2 GB
    Karta grafiki:
 GeForce GTX 260
    System operacyjny:
 Windows XP/Vista/7 

Jak widać, wymagania są raczej skromne. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Testowanie zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości natywnej notebooka, czyli 1366 x 768. K53V poradził sobie przy takim poziomie detali wprost wyśmienicie. Przez większość czasu moje oczy radowało ponad 50 klatek na sekundę i co jeszcze ważniejsze; nie zdarzały się spadki poniżej 45 FPS-ów.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Co ciekawe, po podwyższeniu ustawień do wysokich uzyskane wyniki nie były dramatycznie niższe. Jedyną istotną różnicą były okazjonalne spadki wydajności. Przy wysokim poziomie detali niektóre efekty specjalne powodowały krótkie zejścia silnika poniżej 40 FPS-ów. Nawet wtedy jednak gra wyświetlała co najmniej 37 klatek na sekundę, więc o żadnych denerwujących spowolnieniach nie mogło być mowy.

.

Podsumowanie

PayDay: The Heist nie sprawił ASUS’owi K53SV żadnych problemów. Nawet na wysokich ustawieniach notebook generował w pełni płynną grafikę, pozbawioną jakichkolwiek irytujących przycinek.

W galerii podpiętej pod testem znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami ustawień graficznych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej