Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 kwietnia 2012, 13:13

autor: Adrian Werner

Testujemy Ridge Racer Unbounded na notebooku ASUS K53SV

Testujemy grę Ridge Racer Unbounded na notebooku ASUS K53SV

Ridge Racer Unbounded to najlepsza gra wyścigowa z produkcji wypuszczonych w tym roku. Sprawdźmy więc, czy konfiguracja słabszego z naszych notebooków wystarczy by komfortowo bawić w ten tytuł.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: dwurdzeniowy 2,6 GHz
    Pamięć RAM: 2 GB 
    Karta grafiki:   GeForce 8800 GT 512 MB 
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7

Wymagania, jak widać, są całkiem spore, zwłaszcza że to miminum od którego można się komfortowo bawić. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1280 x 720

Gra nie oferuje praktycznie żadnych zaawansowanych opcji konfiguracji grafiki. Możemy jedynie ustawić rozdzielczość i poziom filtrowania tekstur. Tę ostatnią wartość ustawiłem na minimum i test rozpocząłem w rozdzielczości 1280 x 720. Wyniki były satysfakcjonujące. Przez większość czasu silnik pozostawał sporo powyżej granicy 30 FPS-ów. Spadki poniżej były rzadkie i drobne. Najmniejsza uzyskana wartość wyniosła 28 klatek na sekundę, więc nie wpływało to negatywnie na komfort jazdy.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Po włączeniu filtrowania tekstur na maksimum i ustawieniu rozdzielczości  na 1366 x 768 wydajność niestety mocno spadła. Regularnie zdarzały już się spadki sporo poniżej 30 klatek na sekundę i potrafiło to już pogorszyć komfort zabawy.

.

Podsumowanie

Ridge Racer Unbounded okazał się wymagającą grą a sprawę pogarsza fakt, że nie można obniżyć poziomu detali (stąd nie ma sensu publikować obrazka porównującego), wiec dla wielu słabszych notebooków tytuł ten może być sporym wyzwaniem. ASUS K53SV potrafił poradzić sobie przyzwoicie przy ustawieniach niskich i po obniżeniu lekko rozdzielczości. W przypadku tego laptopa spokojnie dało się grać, ponieważ wizualnie takie opcje nie odbiegały praktycznie wcale od najwyższych. Posiadacze komputerów słabszych niż K53SV powinni jednak zainteresować się innymi produkcjami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej