Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 kwietnia 2012, 20:41

autor: Adrian Werner

Testujemy The Walking Dead na notebooku ASUS K53SV

Przetestowaliśmy grę The Walking Dead na słabszym z naszych notebooków, czyli ASUS'ie K53SV.

The Walking Dead nie sprawiło ASUS’owi G74SX żadnych problemów. Sprawdźmy więc, czy Żywe Trupy są równie żwawe na słabszym z naszych notebooków.

Po opis samej gry odsyłam do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

 MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Pentium 4 2.0 GHz
     Pamięć RAM: 3 GB 
    Karta grafiki: z 512 MB
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7

 REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: :Core 2 Duo 2GHz
     Pamięć RAM: 3 GB
    Karta grafiki:  z 1 GB
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7


Wymagania są jak widać raczej skromne. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis sp.ecyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x 768

Gra pozwala jedynie na wybór pomiędzy niskimi i wysokimi opcjami. Testowanie zacząłem więc od ustawień niskich w rozdzielczości 1366 x 768. Przy takich obciążeniu notebook sprawdził się wyśmienicie i liczba wyświetlanych klatek na sekundę wynosiła 58-60 klatek na sekundę.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Po włączeniu ustawień wysokich pojawiały się już sporadycznie spadki poniżej 50 klatek na sekundę, ale były one rzadkie i w najgorszym przypadku gra wciąż wyświetlała przynajmniej 42 FPS-y, więc o żadnym „przycinaniu” nie mogło być mowy.

.

Podsumowani

The Walking Dead okazało się zaskakująco mało wymagającą grą. ASUS K53SV nie miał większych problemów z jej udźwignięciem nawet na ustawieniach wysokich. Komfort zabawy był doskonały i żadne spowolnienia nie odrywały mnie od zabawy.

W galerii pod tym testem wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi a wysokimi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej