Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 marca 2012, 06:21

autor: Adrian Werner

Testujemy F1 2011 na notebooku ASUS K53SV

Testujemy F1 2011 na notebooku ASUS K53SV

F1 2011 to drugie podejście studia Codemasters do tematyki Formuły 1. Przetestowaliśmy tę grę na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.C

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:Core 2 Duo 2.4Ghz
    Pamięć RAM: 2 GB
    Karta grafiki:  GeForce 7800
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7 

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:
  Intel Core i5
    Pamięć RAM:
4 GB
    Karta grafiki:
GeForce GTX460
    System operacyjny:
 Windows XP/Vista/7 

Jak widać, wymagania nie są małe, ale gra wynagradza to robiącą naprawdę spore wrażenie grafiką. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Testowanie wydajności rozpocząłem zachowawczo – od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Okazało się, że taka ostrożność nie była potrzeba. Na takich opcjach silnik ani razu nie zszedł poniżej 60 klatek na sekundę, a przez większość czasu moje oczy radowała znacznie wyższa liczba FPS-ów.

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zachęcony doskonałymi wynikami uzyskanymi przy ustawieniach średnich spróbowałem następnie opcji wysokich. Notebook ponownie poradził sobie bardzo dobrze. Najniższym uzyskanym przeze mnie wynikiem były 36 klatki na sekundę, a przez większość wyścigu silnik pozostawał powyżej 40 FPS-ów.

.

Podsumowanie

ASUS K53SV doskonale wypadł w starciu z F1 2011. Gra oferuje bardzo ładną grafikę, a mimo to notebook potrafił zapewnić pełną płynność nawet przy ustawieniach wysokich.

W galerii podpiętej pod ten tekst wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami detali. Pamiętajcie jednak, że F1 2011 to gra bardzo silnie polegająca na różnorodnych efektach graficznych i spora część z nich widoczna jest jedynie w ruchu, a nie na statycznych obrazkach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej